Announcement

Collapse
No announcement yet.

Juste un thread en Francais

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tzar
    replied
    Il y a effectivement d'autres francophones ici - en provenance du Québec libre, ou de la belle province, selon vos allégeances politiques

Leave a comment:

• LaPalice
    replied
    Originally posted by jlbetin
    Pour moi plus de Blonde -> trop de pbm on ne peut plus faire d'ordinateur, et puis sa consomme trop de porte monnaie

10 ans de mariage +10 ans de procès pour la garde des enfants

Le célibat c'est la paix absolue

Der Wanderer
    LOL. Currently the same problem for me. Ah les femmes...

La Palice.

Leave a comment:

• jlbetin
    replied
    Pour moi plus de Blonde -> trop de pbm on ne peut plus faire d'ordinateur, et puis sa consomme trop de porte monnaie

10 ans de mariage +10 ans de procès pour la garde des enfants

Le célibat c'est la paix absolue

Der Wanderer

Leave a comment:

• tigersqn
    replied
    Je suis de retour; et alors les canadiens pas de nouvelles, et pas d'autres francophones à l'écoute ?

Der Wanderer
    Oui. Il y d'autres francophone. J'avais ma blonde ici pour le weekend. Pas trop de temps pour l'ordinateur.

Leave a comment:

• jlbetin
    replied
    Je suis de retour; et alors les canadiens pas de nouvelles, et pas d'autres francophones à l'écoute ?

Der Wanderer

Leave a comment:

• jlbetin
    replied
    Moi aussi je vous laisse je pars pour ce WE de 3 jours ( le vendredi saint est travaillé ici) retour sur Internent Lundi prochain

Me too I leave you, I go to my WE house, for 3 days ( god friday is a working day in France. Back on internet next Monday

amicalement to all of you, Salute Don for me

Der Wanderer

Leave a comment:

• LaPalice
    replied
    Bonjour les Francophones et ceux qui ne le sont pas.
    Mais je suis à la bourre, j'ai un train à prendre. C'est week end et je pars à la campagne cueillir des fleurs et courir la gueuse.
    Bon week end à tout le monde.

La Palice en vacance.

Leave a comment:

• jlbetin
    replied
    Re: Re: Juste un thread en Francais

Originally posted by Cheetah772

Once again, I am turning to the mighty but extremely unreliable translator via the internet (specifically Bowne Global Solutions with MS Word 2002).

Let me know if I got this right...hehe...

Dan

Translation:

Hello, the French-speaking,

Always manage you to understand the subtleties of the messages that are mailed here. There are sometimes turns of sentence that put me problem sutout with the abbreviations.

For our friends Canadian the mysteries of life US must be you more familiar than for us European others.

Well in a friendly way to all and long live the beautiful province (not as in 1967, long live the Qu... Lib....)

Best looks to English speaking people who tried to understand this quote

Der Wanderer
    Translation is not too bad
    sutout -> Especialy

concerning 1967, it was the great Charles in a public meeting who told " vive le quebec libre" Hurrah for free quebec

Der Wanderer
    Last edited by jlbetin; 18 Apr 03, 06:47.

Leave a comment:

• jlbetin
    replied
    bloody hell I'm discoverd, I can't spy in French

Der Wanderer

Leave a comment:

• Deltapooh
    replied
    Re: Re: Juste un thread en Francais

Originally posted by Cheetah772

Once again, I am turning to the mighty but extremely unreliable translator via the internet (specifically Bowne Global Solutions with MS Word 2002).

Dan

Translation:

Always manage you to understand the subtleties of the messages that are mailed here. There are sometimes turns of sentence that put me problem sutout with the abbreviations.

For our friends Canadian the mysteries of life US must be you more familiar than for us European others.

Well in a friendly way to all and long live the beautiful province (not as in 1967, long live the Qu... Lib....)

Best looks English to speaking people who tried to understand this quote

Der Wanderer
    Thanks Cheetah772. For a second there I thought we might have to execute a pre-emptive strike on jlbetin for "possible" conspiracy.
    Last edited by Deltapooh; 18 Apr 03, 06:12.

Leave a comment:

• Cheetah772
    replied
    Re: Juste un thread en Francais

Bonjour, les Francophones,

Arrivez vous toujours à comprendre les subtilités des messages qui sont postés ici. Parfois il y a des tournures de phrase qui me posent problème sutout avec les abréviations.

Pour nos amis Canadien les arcanes de la vie US doivent vous être plus familier que pour nous autres européens.

Bien amicalement à tous et vive la belle province (pas comme en 1967 , vive le Qu... Lib....)

Best regards to English speaking people who tried to understand this quote

Der Wanderer

Dan

Translation:

Best looks English to speaking people who tried to understand this quote

Der Wanderer

Leave a comment:

• MikeJ
    replied
    Sorry jlbetin, us Canadians are as lost about what is going on in the US as you are .

Leave a comment:

• jlbetin
    started a topic Juste un thread en Francais

Juste un thread en Francais

Bonjour, les Francophones,

Arrivez vous toujours à comprendre les subtilités des messages qui sont postés ici. Parfois il y a des tournures de phrase qui me posent problème sutout avec les abréviations.

Pour nos amis Canadien les arcanes de la vie US doivent vous être plus familier que pour nous autres européens.

Bien amicalement à tous et vive la belle province (pas comme en 1967 , vive le Qu... Lib....)

Best regards to English speaking people who tried to understand this quote

Der Wanderer

Last edited by jlbetin; 18 Apr 03, 04:18.

Latest Topics

Collapse

Working...
X