Announcement

Collapse
No announcement yet.

Portugal colonial war

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Homosexuality and Resistance in the New State

São José Almeida (Author of the Book

In this investigation, which crosses an exhaustive collection of real testimonies to solid scientific work, the view of homosexuality during Salazarism is addressed. In a perfect synthesis of History and Anthropology, we visited the Estado Novo in its state parameters, from three central axes that make up its scientific background: the difference in treatment due to social class; the axis of the unsaid, and the view of sexuality based on the masculine reference.

This is a first attempt to approach what was the reality of homosexuals in Portugal during practically the entire 20th century, that is, since the young First Republic, framed by psychiatry, puts crimes against nature under the law until these cease to be, in 1982. What was it to be homosexual in Portugal? What is it to live in a stigmatized and stigmatizing condition, in which there is no identity, only affection and sexuality, almost always clandestine?

In portuguese

Homossexualidade e Resistência no Estado Novo

São José Almeida (Autor do Livro

Nesta investigação, que cruza uma recolha exaustiva de testemunhos reais a um sólido trabalho científico, aborda-se a visão da homossexualidade durante o salazarismo. Numa síntese perfeita de História e Antropologia, visitamos o Estado Novo nos seus parâmetros estatais, a partir de três eixos centrais e que fazem o seu fundo científico: a diferença de tratamento devido à classe social; o eixo do não-dito, e a visão da sexualidade a partir da referência do masculino.

Esta é uma primeira tentativa de abordagem do que foi a realidade dos homossexuais em Portugal durante praticamente todo o século XX, ou seja, desde que a jovem Primeira República, enquadrada pela psiquiatria, coloca sob a alçada da lei os crimes contra a natureza até que estes o deixam de ser, em 1982. O que era ser homossexual em Portugal? O que é viver uma condição estigmatizada e estigmatizante, em que não há identidade, tão-só uma afetividade e uma sexualidade, quase sempre clandestinas?

------------------------

( In portugueses Paneleiro /s - In English Gays )

Even today, Gays in Portugal are treated badly by a large majority of Portuguese, I speak for myself, when I know that man is a panelist, I do not offend them, but I like to see them away from me.
    My facist mentality because I was born in the time of Portugal's facism. As I still have facist and racist ideas, for example I don't like to see a black man with a white woman. But if it's vice versa, that's fine. I know I'm wrong. But I can say it is not my fault that I was born in a country that was facist and racist, they taught us to hate the blacks and the Spaniards, if I was born in a democratic country, I was not here to write a little about myself.
    I know that I will be criticized here by someone, I have to respect it.

In portuguese

Ainda hoje os paneleiros em Portugal são mal tratados por uma grande maioria dos portuguêses,falo por mim,quando sei que aquele homem é paneleiro,eu não os ofendo,mas gosto de os ver ao longe de mim.
    MInha mentalidade facista porque nasci no tempo do facismo de Portugal.Como ainda hoje eu tenho ideias facistas e racista,por exemplo eu não gosto de ver um preto com uma mulher branca.Mas se for vice versa não tem problema.Sei que estou errado.Mas sei dizer não tenho culpa de eu nascer num país que era facista e racista,nos ensinaram a ter ódio com os pretos e com os espanhois,se eu nascesse num país democrático,não estava aqui a escrever o pouco sobre mim.
    Sei que vou ser criticado aqui por alguem,tenho que respeitar.

Comment

Originally posted by nastle View Post
      Please post information and pics about the riverine warfare of portugease

Please don't play with the history of my Portugal.

My country had more than 13 years of war in Angola Mozambique and Guinea Bissau. I am here to talk about real history about my country.

I am sure that your country has never had more than 13 years of war, I am sure that my country is older than your country, please respect the history of my country, I am a Portuguese citizen and I have always respected the history of all countries that exist in the world.

For many people it must be a lot of sand for many heads, which I will write next. (((Infante Dom Henrique Transformed the History of Humanity.

The best weapon that the Portuguese have is to give contempt to the ignorant.When they play with the history of Portugal.I'm one of them

................................

Em português - In portuguese.

Por favor não brinque,com a história do meu Portugal.

Meu país teve mais de 13 anos de guerra em Angola Moçambique e Guiné Bissáu.Estou aqui para falar de história real sobre o meu país.

Tenho a certeza que o seu país nunca teve mais de 13 anos em guerra,tenho a certeza que o meu país é mais antigo do que o seu país,por favor respeite a história do meu país,sou cidadão português e sempre respeitei a história de todos países que existem no mundo.

Para muita gente deve ser muita areia para muitas cabeças,o que vou escrever a seguir.((( Infante Dom Henrique Transformou a História da Humanidade.

A melhor arma que os portuguêses tem é dar o desprezo aos ignorantes.Quando brincam com a história de Portugal.Eu sou u deles. .

Comment

Originally posted by Lusitano View Post

Please don't play with the history of my Portugal.

My country had more than 13 years of war in Angola Mozambique and Guinea Bissau. I am here to talk about real history about my country.

I am sure that your country has never had more than 13 years of war, I am sure that my country is older than your country, please respect the history of my country, I am a Portuguese citizen and I have always respected the history of all countries that exist in the world.

For many people it must be a lot of sand for many heads, which I will write next. (((Infante Dom Henrique Transformed the History of Humanity.

The best weapon that the Portuguese have is to give contempt to the ignorant.When they play with the history of Portugal.I'm one of them

................................

Em português - In portuguese.

Por favor não brinque,com a história do meu Portugal.

Meu país teve mais de 13 anos de guerra em Angola Moçambique e Guiné Bissáu.Estou aqui para falar de história real sobre o meu país.

Tenho a certeza que o seu país nunca teve mais de 13 anos em guerra,tenho a certeza que o meu país é mais antigo do que o seu país,por favor respeite a história do meu país,sou cidadão português e sempre respeitei a história de todos países que existem no mundo.

Para muita gente deve ser muita areia para muitas cabeças,o que vou escrever a seguir.((( Infante Dom Henrique Transformou a História da Humanidade.

A melhor arma que os portuguêses tem é dar o desprezo aos ignorantes.Quando brincam com a história de Portugal.Eu sou u deles. .
        I'm not sure why are you offended by me asking about riverine warfare ?.
        that's a first

Comment

that's a first

Yes I felt offended. - Sim me senti ofendido.
          -----------------------------------

The word riverine, in the Portuguese language has several meanings, when talking about war it is a word that offends. Portugal had great wars, starting with the birth of my country 1095 Portucalense today is Portugal wars until 1974

A palavra ribeirinha,na lingua portuguêsa tem vários significados,quando se fala de guerra é palavra que ofende.Portugal teve grandes guerras,a começar pelo nascimento do meu país 1095 Portucalense hoje é Portugal guerras até 1974

Comment

Originally posted by Lusitano View Post
            that's a first

Yes I felt offended. - Sim me senti ofendido.
            -----------------------------------

The word riverine, in the Portuguese language has several meanings, when talking about war it is a word that offends. Portugal had great wars, starting with the birth of my country 1095 Portucalense today is Portugal wars until 1974

A palavra ribeirinha,na lingua portuguêsa tem vários significados,quando se fala de guerra é palavra que ofende.Portugal teve grandes guerras,a começar pelo nascimento do meu país 1095 Portucalense hoje é Portugal guerras até 1974
            Well sorry
            maybe you should look at the context

Any way please post some pictures of Portuguese troops in action in angola Mozambique Guinea bissau
            Thanks

Comment

OK, no problem.
              Here in the forum were pictures and videos of the Portuguese Colonial War. I don't know if the videos are still activated.
              I'll check.

Tudo bem,não á problema.

Tem aqui no forum foram fotos e videos da guerra Colonial portuguêsa.Não sei se os videos continuam activados.

Vou ver

Comment

What about India's invasion of Goa and other Portuguese enclaves?

That always seemed to be a bit of "liberation" that nobody wanted.

Comment

Originally posted by Phaing View Post
                  What about India's invasion of Goa and other Portuguese enclaves?

That always seemed to be a bit of "liberation" that nobody wanted.
                  ------------------------------

The beginning of the Indian Invasion over Portuguese India, all started in the same year in 1961

I refer to the colonial war in the Portuguese colonies in Africa.

I think that Portugal was not prepared at first to fight in all territories, in the year 1961 thousands of soldiers left for Angola Guinea Bissáu Mozambique were expensive wars for Portugal. The only support that Portugal had at the level of international politics was only two countries South Africa and Spain. The other part was everyone against Portugal, NATO did not help Portugal, but NATO helped France with Algeria, it is a policy that cannot be understood, what I can say is that the countries that claimed to be friends with Portugal were only on paper, many weapons were captured by the military in Portuguese Africa, their manufacture USA France Russia etc.etc. Later in the 1960s António Oliveira Salazar sent an ultimatum to U.S.A ultimatum to cut diplomatic relations with U.S.A and Portugal left NATO - Portugal joined NATO in 1949
                  There are promoters who have never been publicized at national and international level, only the facists who were linked to the Salazar Government know, as my country was a facist with its addiction, the Portuguese knew nothing.

Friend if a Portuguese citizen wanted to take the Portuguese passport, to go abroad, it was very difficult, this person plus the whole family of that person who wanted to take a passport was supervised by the Portuguese facist police name P I D EI refer to the colonial war in the Portuguese colonies in Africa.

I think that Portugal was not prepared at first to fight in all territories, in the year 1961 thousands of soldiers left for Angola Guinea Bissáu Mozambique were expensive wars for Portugal. The only support that Portugal had at the level of international politics was only two countries South Africa and Spain. The other part was everyone against Portugal, NATO did not help Portugal, but NATO helped France with Algeria, it is a policy that cannot be understood, what I can say is that the countries that claimed to be friends with Portugal were only on paper, many weapons were captured by the military in Portuguese Africa, their manufacture USA France Russia etc.etc. Later in the 1960s António Oliveira Salazar sent an ultimatum to U.S.A ultimatum to cut diplomatic relations with U.S.A and Portugal left NATO - Portugal joined NATO in 1949
                  There are promoters who have never been publicized at national and international level, only the facists who were linked to the Salazar Government know, as my country was a facist with its addiction, the Portuguese knew nothing.

Friend if a Portuguese citizen wanted to take the Portuguese passport, to go abroad, it was very difficult, this person plus the whole family of that person who wanted to take a passport was supervised by the Portuguese facist police name P I D E

O inicio da Invasão Indiana sobre a India portuguêsa,começou tudo no mesmo ano em 1961

Refiro-me à guerra colonial nas colônias portuguesas na África.

Penso que Portugal não estava preparado inicialmente para lutar em todos os territórios, no ano de 1961 milhares de soldados foram para Angola Guiné Bissáu Moçambique foram guerras caras para Portugal. O único apoio que Portugal teve ao nível da política internacional foi apenas dois países da África do Sul e Espanha. A outra parte era todo mundo contra Portugal, a OTAN não ajudou Portugal, mas a OTAN ajudou a França com a Argélia, é uma política que não pode ser entendida, o que posso dizer é que os países que afirmavam ser amigos de Portugal estavam apenas no papel, muitas armas foram capturadas pelos militares na África portuguesa, fabricados nos EUA, França, Rússia etc. Mais tarde, nos anos 60, António Oliveira Salazar enviou um ultimato aos EUA para cortar as relações diplomáticas com os EUA e Portugal deixou a OTAN - Portugal juntou-se à OTAN em 1949
                  Existem promotores que nunca foram divulgados em nível nacional e internacional, apenas os fascistas ligados ao governo de Salazar sabem, como meu país era fascista com seu vício, os portugueses nada sabiam.

Amigo, se um cidadão português queria pegar o passaporte português, ir para o exterior, era muito difícil, essa pessoa e toda a família daquela pessoa que queria pegar o passaporte eram supervisionadas pelo nome da polícia fascista portuguesa P I D E

......................................

We Portuguese still need to know a lot about the facism of Portugal

We always know more than foreigners, but we know little.
                  ...

Nós portuguêses ainda nos falta saber muita coisa,sobre o facismo de Portugal

Sempre sabemos mais do que os estrangeiros,mas sabemos pouco.

Comment

Latest Topics

Collapse

Working...
                  X